Home
img img img img img img

Akademia Dao

Szkoła Tai Chi Chuan stylu Chen

Gabinet akupunktury - Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Akademia Dao jest oddziałem
World Chen Xiaowang
Taijiquan Association
Logo WCTA

Chen Taiji

≡ Chen Taiji

Strona główna > Chen Taiji > Teoria - zasady Tai Chi

Teoria Tai Chi Chuan - zasady treningu

W myśl powiedzenia: 'jeden obraz zastępuje tysiąc słów' prezentujemy podstawowe zasady tworzenia właściwej struktury ciała i ruchu w przyjaznej graficzno - tekstowej formie, dzięki uprzejmości autora opracowania. Aktualizacja z dn. 12.11.2016, wkrótce ciąg dalszy.

Autor: Anthony Cheung
Tłumaczenie: Adam Wypart
Źródło: http://brisbanechentaichi.weebly.com/skill-knowledge.html

1. Pośladki, Kua i Dang

2. Ruch bioder

'To jest najnowsze (maj 2011) odkrycie w Chen moim [czyli autora tekstu - przyp. tłum.] treningu Tai Chi. Umieszczam datę aby wiedzieć jakie są moje postępy. Informacje (teorie / pomysły), które zamieszczam mogą nie być właściwe, ale traktuję to jak proces nauki, a umieszczanie moich spostrzeżeń niech będzie motywacją dla mnie i innych praktykujących tai chi.



3. Zakorzenienie - wstępny etap, czerwiec 2011

Kolejny wpis pokazujący mój postęp w tai chi. Ponownie, nic, o czym tutaj piszę nie powinno być traktowane jako ostateczna prawda. Dzielę się tylko moim doświadczeniem i tym czego się nauczyłem. Dobrej zabawy!

4. Zakorzenienie - wstępny etap, sierpień 2011

Kolejny wpis o moich postępach. Pokazuję tutaj jak zmienia się nacisk na stopach w czasie przenoszenia ciężaru ciała.

5. Wytyczne dla zaawansowanego treningu Tai Chi ~ czerwiec 2012

Podstawowe ćwiczenie dla praktyków Tai Chi.

6. Zhan Zhuang (Pozycja Stania jak Słup) ~ luty 2012

1) Ucz się zasad tai chi a nie tępej siły - ćwicz tak, aby poprawić rozluźnienie i właściwe ustawienie ciała a nie rozwijać mięśnie
2) Ćwicz 'źródło' a nie zewnętrzny wygląd - zamiast przyjmowąć tylko dobrą postawę myśl i poczuj wewnątrz.
3) Ćwicz bardziej ciało aniżeli technikę - praktykuj tai chi zgodnie ze swoimi możliwościami i nie obniżaj pozycji jeśli prowadzi to złamania zasad.

Zaczerpnięta z książki 'The Essence of Taijiquan' - David Gaffney & Davidine Siaw-Voon Sim 2009

Korekta po wizycie u nauczyciela Chen Yingjun.


7. Korekta na przykładzie konkretnej pozycji (wiązanie płaszcza) 15/10/12


8. Etapy treningu stania [jak słup] (zgodnie ze zrozumieniem autora) 27/11/12


9. Koncepcja Peng 25/12/12


10. Wyrównanie ciała podczas przejścia

Wyjaśnienie, co należy rozumieć przez "wyrównanie ciała podczas przejścia". Ma to miejsce wtedy, gdy robimy krok w bok, przenosimy ciężar lub stabilizujemy nasze ciało. Nasz organizm będzie zmienić ustawienie podczas tych przemian. Początkujący, aby przyjąć do kolejnego etapu w treningu, będą musieli uświadomić sobie, jak zachowuje się ich organizm w trakcie tych przemian. Doświadczam tego na moim obecnym etapie treningu i mam ochotę się tym doświadczeniem podzielić ze wszystkimi.


11. Dlaczego wyrównanie ciała / struktura są ważne?


12. "Więcej" dzięki "mniej"


13. Tao Te Ching i Taiji (21/04/13)




Polecana lektura dodatkowa:

podstawy:

bardziej zaawansowana teoria:

tematyka pokrewna:

Akceptujemy:
Karta multisport Karta FitProfit Karta FitSport OK system Benefit Plus
Partnerzy:
Sklep jogiczny samedobre Serwis drukarek i laptopów, tanie tusze, tonery
© Wszelkie prawa zastrzeżone DAO S.C. Adam Wypart, Barbara WypartPolityka PrywatnośiKontaktMapa witryny • Projekt i wykonanie Adam Wypart