Home
img img img img img img

Akademia Dao

Szkoła Tai Chi Chuan stylu Chen

Gabinet akupunktury - Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Akademia Dao jest oddziałem
World Chen Xiaowang
Taijiquan Association
Logo WCTA

Ćwiczenia

≡ Ćwiczenia

Strona główna > Ćwiczenia > Ćwiczenia wzmacniające (5) > Ćwiczenia siłowe z cegłami

Ćwiczenia siłowe z cegłami

Autor: Adam Wypart


Pomimo popularności hantli, ciężarków i elastycznych gum ćwiczenia z 'naturalnym' obciążeniem mogą być ciekawym wzbogaceniem i urozmaiceniem w treningu.

Jeśli nie posiadamy hantli, sztangi, dostępu do siłowni itp. cegła doskonale może zastąpić nam obciążenie. Ograniczeniem w treningu może być jedynie ciężar i rozmiar cegły, choć obecnie dostępne są na rynku różne rodzaje. W zależności od własnych predyspozycji, w przypadku niektórych ćwiczeń warto zaczynać od lżejszych cegieł (np. cegła dziurawka) lub połówek. Z klasycznych cegieł najcięższe są białe cegły silikatowe.

Można się zastanawiać czy w dzisiejszych czasach, gdzie rozmaite hantle, ciężarki i sztangi są stosunkowo tanie i łatwo dostępne (powszechna dostępność siłowni) jest sens sięgać po takie niestandardowe 'przyrządy' treningowe. Widzę co najmniej kilka argumentów 'za' ale jeden z nich jest szczególnie godny uwagi dla osób ćwiczących sztuki walki. Jest nią korzyść polegająca na potrzebie używania znacznie większej ilość różnych mięśni niż tylko wąskiej, wyizolowanej grupy. Jako porównanie podam wyciskanie ciężaru rękoma w leżeniu na ławeczce na 'atlasie' (pracujemy tylko w jednym kierunku, masa jest stabilna na boki) i wyciskanie sztangi w tej samej pozycji. To drugie jest znacznie trudniejsze, gdyż poza siłą potrzebną do uniesienia sztangi trzeba ją także utrzymać w równowadze, a do tego potrzeba zaangażować wiele innych mięśni.

Podobnie ma się rzecz z ćwiczeniami na przykład z cegłami. Już samo utrzymanie jej w rękach wydatnie zwiększa siłę uchwytu, wytrzymałość palców i przedramion. Trzeba także uważać aby nie uderzyć cegłą o swoje ręce, ciało itd. Praca z taką 'żywą' masą wpływa korzystnie na szereg innych grup mięśni odpowiedzialnych między innymi za właściwą strukturę i stabilność. Pracując na wyizolowanych wąskich grupach mięśni jedne z nich rozwijamy ponad miarę, podczas gdy inne zaniedbujemy. Wszechstronne rozwój jest znacznie lepszy jeśli zależy nam na 'użytkowej' sile a nie tylko ładnym wyglądzie.

Oto przykłady ćwiczeń jakie możemy wykonywać z cegłami:

Klasyczne siłowe

'Brzuszki ze skrętami'

Brzuszki z cegami

Przysiady

Przysiady z cegami

Przysiad z cegami

Pompki szerokie

Pompki szerokie z cegami 1

Pompki szerokie z cegami 2

Pompki szerokie z cegami 3

Pompki na jednej cegle

Pompki bardzo wskie na jednej cegle 1

Pompki bardzo wskie na jednej cegle 2

Pompki wąskie

Pompki wskie na cegach 1

Pompki wskie na cegach 1

Ugięcia bokiem

Ugicie bokiem 1

Ugicie bokiem 2

Wyciskanie tyłem

Wyciskanie tyem 1

Wyciskanie tyem 2

Krok jaszczurki

Krok jaszczurki 1

Krok jaszczurki 2

Wznosy w leżeniu

Wznosy tuowia 1

Wznosy tuowia 2

Izometryczne

elazny most z cegami

Trzymanie cegie

Trzymanie cegie w ucisku

Trzymanie pozycji ppompki

Techniki z sekwencji

Uderzenia proste

Uderzenia z cegami

Akceptujemy:
Karta multisport Karta FitProfit Karta FitSport OK system Benefit Plus
Partnerzy:
Sklep jogiczny samedobre Serwis drukarek i laptopów, tanie tusze, tonery
© Wszelkie prawa zastrzeżone DAO S.C. Adam Wypart, Barbara WypartPolityka PrywatnośiKontaktMapa witryny • Projekt i wykonanie Adam Wypart