Home
img img img img img img

Akademia Dao

Szkoła Tai Chi Chuan stylu Chen

Gabinet akupunktury - Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Akademia Dao jest oddziałem
World Chen Xiaowang
Taijiquan Association
Logo WCTA

Ćwiczenia

≡ Ćwiczenia

Strona główna > Ćwiczenia > Ćwiczenia wzmacniające (5) > Ćwiczenia wzmacniające boki tułowia

Ćwiczenia wzmacniające boki tułowia

Autor: Adam Wypart


Silne mięśnie usytuowane z boku tułowia zapewniają lepszą, wyprostowaną sylwetkę i poprawniejszą strukturę ciała.

Siła mięśni skośnych brzucha jest bardzo ważna we wszelkich sztukach walki. Dobra praca tych mięśni może utrzymywać tułów w zwartej całości. Dzięki temu siła generowana w talii i nogach może być efektywnie przekazywana do rąk, łokci, barków, przedramion itp. Pozwala to na przykład wykonywać silne uderzenia lub rzuty.

Z punktu widzenia naszego zdrowia silne boki tułowia mogą łatwiej utrzymywać kręgosłup w poprawnej pozycji. Dzięki temu możemy łatwiej uniknąć bocznych skrzywień kręgosłupa.

Aby wykonać ćwiczenie stań w podporze bokiem na jednej ręce. Druga ręka jest wyciągnięta do góry, oparta wzdłuż tułowia lub podparta na biodrze. Ciało powinno znajdować się w jednej pionowej płaszczyźnie. Aby zachować równowagę nogi i stopy nie muszą leżeć jedna na drugiej lecz tuż obok siebie. Jeśli chcesz możesz również podeprzeć się na palcach lub na zaciśniętej pięści ręki podporowej.

Podpr bokiem

Ugnij tułów w dół tak, że biodro niemal dotyka podłoża, a następnie unieś go z powrotem do góry jak najwyżej potrafisz. Wykonaj 10 - 20 powtórzeń i zmień stronę, na koniec stojąc w rozkroku wykonaj skłon na boki aby rozluźnić i rozciągnąć mięśnie. Możesz powtórzyć serię dowolną ilość razy.

Jeśli chcesz bardziej wzmocnić mięśnie niż zwiększyć ich masę nie wykonuj żadnych ruchów lecz pozostań w pozycji wyjściowej utrzymując ją przez 30 - 180 sek. Tułów i nogi powinny być wyprostowane w jednej linii.

Jeśli opisane ćwiczenie jest dla Ciebie zbyt łatwe możesz umieścić nogi nie na podłożu lecz na takiej wysokości aby znajdowały się równolegle do ziemi. Możesz również obciążyć talię lub biodra np. przewieszonym w poprzek workiem z czymś ciężkim.

Objaśnienie Jest to ćwiczenie rozwijające głównie mięśnie skośne brzucha, mięśnie zębate, najszersze grzbietu oraz mięśnie proste brzucha, mięśnie barków i obszerne boczne uda. Alternatywnie będąc w podporze możesz mieć opartą tylko jedną nogę na ziemi, drugą utrzymując w powietrzu. Rozwinie to dodatkowo mięśnie obszerne boczne uda lub (w zależności od tego na która noga jest na ziemi) - także mięśnie przywodziciele uda.

Ćwiczenie to doskonale rozwija mięśnie odpowiedzialne za ruch tułowia w bok oraz skręty tułowia. Zastępuje z powodzeniem tzw. boczne brzuszki, które mogą nie być wygodne dla niektórych osób z powodu ucisku na biodra. Silna talia jest podstawą i jednym z głównych źródeł siły i ruchu w praktycznie wszystkich sztukach walki. Prezentowane ćwiczenie wzmacnia talię od strony bocznej i może być wykonywane przy okazji innych ćwiczeń wzmacniających tułów.

Akceptujemy:
Karta multisport Karta FitProfit Karta FitSport OK system Benefit Plus
Partnerzy:
Sklep jogiczny samedobre Serwis drukarek i laptopów, tanie tusze, tonery
© Wszelkie prawa zastrzeżone DAO S.C. Adam Wypart, Barbara WypartPolityka PrywatnośiKontaktMapa witryny • Projekt i wykonanie Adam Wypart