Pierwszy obóz z mistrzem Wang Hai Jun w Polsce...
Home
img img img img img img

Akademia Dao

Szkoła Tai Chi Chuan stylu Chen

Gabinet akupunktury - Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Akademia Dao jest oddziałem
World Chen Xiaowang
Taijiquan Association
Logo WCTA

Wiedza

≡ Wiedza

Fanpage (zał. 2019.04.11)

Strona główna > Wiedza > Praktyczne porady (32) > Pierwszy obóz z mistrzem Wang Hai Jun w Polsce...

Pierwszy obóz z mistrzem Wang Hai Jun w Polsce...

Autor: Adam Wypart
Artykuł ukazał się na Fanpage Akademii Dao


Na początku tygodnia jak zwykle zamieszczam na naszym FanPage praktyczne artykuły. Tym razem będzie to garść porad od mistrza Wang Hai Jun. Przywołam najczęściej korygowane elementy (kwestie), które "wypłynęły" w trakcie ostatniego, pięciodniowego obozu treningowego. Wzięło w nim udział blisko 40 osób: praktyków i fascynatów :-) stylu Chen Tai Chi Chuan z całej Polski, w tym kilka osób z naszej Akademii.

1. "Energia" (jakość) "Peng" powinna towarzyszyć wszystkim wykonywanym ruchom - ręce nie powinny być ani za bardzo wyciągnięte (sztywność) ani zbyt zbliżone do ciała (zapadnięcie się).

2. Gdy stoimy w pozycjach (na ugiętych nogach) tułów razem z miednicą stanowi jedną całość - nie należy "podwijać" miednicy lecz przysiadać w pozycji tak jak siadamy na krześle.

3. Tułów (łącznie z miednicą) powinien być cofnięty tak, aby kolana nie były wysunięte poza palce stóp. W pewnych sytuacjach stopy mogą być skierowane nieco bardziej na zewnątrz aby podczas pogłębiania pozycji kolana nie były wysunięte poza palce stóp.

4. Ręce podczas praktyki cały czas zawijają się i odwijają (skręcają). Jest to cecha charakterystyczna dla stylu Chen (Chan Ssu Jin - energia nawijania/przędzenia jedwabiu).

5. Łokcie powinny być opuszczone (prawie zawsze poniżej wysokości barków) aby umożliwić rozluźnienie ramion i utrzymanie "Peng".

6. Obroty i skręty tułowia powinny wyraźne i "pełne", jednakże nie nadmierne, aby nie doprowadzać do zapadnięcia się kolan w pozycjach.

7. Cały czas należy dbać o rozluźnianie stawów biodrowych (kua) pamiętając jednakże o właściwym kształcie pozycji (strukturze) nóg przypominającej odwróconą literę U

Większość z powyższych zasad / uwag zapewne znana jest osobom regularnie praktykującym Tai Chi. Często bywa jednak tak, że o wielu tych kwestiach zapominamy, albo u siebie pewnych problemów nie dostrzegamy. Warto zatem, aby od czasu do czasu pojawił się ktoś z zewnątrz, przyjrzał się temu jak ćwiczymy, przypomniał o ważnych zasadach oraz skorygował to co na co dzień umyka naszej świadomości.

Akceptujemy:
Karta multisport Karta FitProfit Karta FitSport OK system Benefit Plus
Partnerzy:
Sklep jogiczny samedobre Serwis drukarek i laptopów, tanie tusze, tonery
© Wszelkie prawa zastrzeżone DAO S.C. Adam Wypart, Barbara WypartPolityka PrywatnośiKontaktMapa witryny • Projekt i wykonanie Adam Wypart