Home
img img img img img img

Akademia Dao

Szkoła Tai Chi Chuan stylu Chen

Gabinet akupunktury - Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Akademia Dao jest oddziałem
World Chen Xiaowang
Taijiquan Association
Logo WCTA

Ćwiczenia

≡ Ćwiczenia

Strona główna > Ćwiczenia > Inne ćwiczenia (5) > Yi Jin Jing (Yi Jin Ching) Da Mo - zestaw zamknięte dłonie

Yi Jin Jing (Yi Jin Ching) Da Mo - zestaw zamknięte dłonie

Autor: Adam Wypart
Ćwiczenie zaprojektowana przez Da Mo (Bodhidharma)


Na wykonanie tego zestawu ćwiczeń potrzebujemy co najmniej 15 minut. Wysiłek się jednak opłaci. Poprawa witalności, wzmocnienie ramion i dobre samopoczucie po ćwiczeniu wynagrodzą podjęty trud :-)

Cele treningu
Poniższy zestaw 12 pozycji pochodzi od legendarnego Da Mo, który stworzył różne zestawy ćwiczeń, mające pierwotnie na celu poprawienie stanu zdrowia mnichów w klasztorze Shoalin. Zestaw należy do kategorii ćwiczeń Qigong (Chi Kung). Współcześnie zestaw ten może być wykorzystany w podobnym celu; działa wzmacniająco, łagodnie pobudza krążenie energii i krwi wzmacniając również mięśnie rąk i ramion. Regularna praktyka sprzyja rozwijaniu umiejętności skupienia uwagi i czucia swojego ciała.

Zasady treningu
Trening polega na utrzymywania przez pewien czas kolejnych pozycji ciała. Wszystkie pozycje powinny być wykonane przy rozluźnionych mięśniach. Siła mięśni jest wykorzystywana tylko do utrzymania pozycji rąk. W przypadku odczucia zmęczenia / napięcia należy mentalnie rozluźnić dany obszar nie opuszczając rąk na dół. Oddychamy naturalnie i swobodnie przez nos, starając się jednak nieco pogłębić i wydłużyć oddech. Generalna zasada w czasie wykonywania wdechu: mentalnie i fizycznie rozluźniamy ciało. W czasie wykonywania wydechu wyobrażamy sobie wykonywanie różnych akcji, lecz nie napinamy przy tym mięśni. Wyobrażamy sobie:
w poz. 1 - naciskanie dłońmi w dół
w poz. 2 - odwodzenie kciuków w kierunku łokci
w poz. 3-11 - zaciskanie pięści
w poz. 12 - naciskanie dłońmi w górę
Należy pamiętać i zwracać uwagę na to aby podejmowane w czasie wydechu działania odbywały się tylko w wyobraźni - nie poruszamy rękami ani nie napinamy przy tym mięśni!

W każdej pozycji pozostajemy przez określony, taki sam czas. Na początek może to być np. 8-10 oddechów. (najlepiej mierzyć czas w ten sposób, licząc oddechy, co dodatkowo sprzyja rozwijaniu zdolności koncentracji) Stopniowo warto zwiększać czas trwania w pozycjach do wydłużając nawet do kilkudziesięciu oddechów na każde ćwiczenie.

Podczas każdej sesji treningowej wykonujemy zawsze wszystkie ćwiczenia. Czas trwania sesji regulujemy ilością oddechów przypadających na każdą pozycję.

Przygotowanie Stań prosto ze stopami ustawionymi równolegle na szerokość ramion i rękami swobodnie opuszczonymi wzdłuż tułowia.


(...)

Uwaga,
widzisz tylko fragment (ok. 1/5) treści.
Pozostała część dostępna jest po zalogowaniu.
Jak zdobyć dostęp do całości?

Akceptujemy:
Karta multisport Karta FitProfit Karta FitSport OK system Benefit Plus
Partnerzy:
Sklep jogiczny samedobre Serwis drukarek i laptopów, tanie tusze, tonery
© Wszelkie prawa zastrzeżone DAO S.C. Adam Wypart, Barbara WypartPolityka PrywatnośiKontaktMapa witryny • Projekt i wykonanie Adam Wypart