Home / Ćwiczenia / Ćwiczenia wzmacniające

Ćwiczenia wzmacniające:

Statyczne ćwiczenia wzmacniające dla początkujących
Statyczne ćwiczenia wzmacniające dla początkujących

Ćwiczenia 'dla początkujących' cechują się niższym stopniem trudności. Można je wykonywać samodzielnie, większość nie wymaga użycia jakiegokolwiek sprzętu pomocniczego.

Trudność: ★★ (łatwe)
Ćwiczenia wzmacniające boki tułowia
Ćwiczenia wzmacniające boki tułowia

Silne mięśnie usytuowane z boku tułowia zapewniają lepszą, wyprostowaną sylwetkę i poprawniejszą strukturę ciała.

Trudność: ★★ (łatwe)
Pompki z obrotem
Pompki z obrotem

Urozmaicenie popularnego treningu mięśni rąk i klatki piersiowej może sprawić, że ćwiczenie stanie się bardziej atrakcyjne i wszechstronniejsze. Poprawne wykonanie pozwoli rozwinąć użyteczną siłę i wzmocnić strukturę całego ciała.

Trudność: ★★★ (umiarkowanie trudne)
Ćwiczenia siłowe z cegłami
Ćwiczenia siłowe z cegłami

Pomimo popularności hantli, ciężarków i elastycznych gum ćwiczenia z 'naturalnym' obciążeniem mogą być ciekawym wzbogaceniem i urozmaiceniem w treningu.

Trudność: ★★★★ (dość trudne)
Statyczne ćwiczenia wzmacniające dla zaawansowanych
Statyczne ćwiczenia wzmacniające dla zaawansowanych

Statyczne ćwiczenia wzmacniające dla zaawansowanych obejmują pozycje o bardzo zróżnicowanym stopniu trudności. Obejmują wszechstronny rozwój różnych grup mięśni.

Trudność: ★★★★★ (bardzo trudne)
Uwagi

W dziale "Ćwiczenia" znajdziesz różne ćwiczenia; od prostych, niemal dla każdego, po trudne, specjalistyczne i skierowane do osób z większym doświadczeniem. Przy każdym ćwiczeniu podano orientacyjny stopień trudności biorąc pod uwagę potrzebną do ich wykonania odpowiednią siłę i koordynację.

W przypadku "Podstaw Tai Chi" nie podano stopnia trudności gdyż jest on uzależniony od tego jak bardzo chcemy zgłębić temat. Każde z tych ćwiczeń można nieustannie rozwijać i doskonalić wchodząc na coraz wyższy poziom zrozumienia i umiejętności. Można jednak przyjąć, że na etapie nauki ćwiczenia te są stosunkowo łatwe lub umiarkowanie trudne. W opisach ćwiczeń z zakładki "Podstawy Tai Chi" uwzględniony został jedynie tylko podstawowy fizyczny aspekt (choreografia). Ćwiczenia te mogą przynieść znacznie więcej korzyści gdy poznamy bliżej poszczególne etapy nauki krok po kroku oraz zobaczymy przebieg ruchu. Ćwiczenia te oraz wiele innych nauczanych jest krok po kroku w naszych profesjonalnych lekcjach wideo na platformie LekcjeTaiChi.pl

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Tai Chi skorzystaj na darmowego kursu Rozciąganie gdzie poznasz kilka przykładowach zestawów ćwiczeń na rozgrzewkę i ćwiczeń rozciągających. W kursie Trudne elementy omówiono różne ćwiczenia rozwijające koordynację ruchową. Źródłem wielu praktycznych porad i ważnych informacji jest nasz biuletyn "Dao e-zin".



Wypróbuj treningi online

Sprawdź co oferujemy osobom, które nie mogą uczęszczać na zajęcia stacjonarne